Al-kisah binatang

Ok, so malam smalam, lepas bukak puasa, aku dok dpn PC, tonton The Mighty Boosh aku terlelap. Tetiba dtg si Ninja ke bilikku dan aku terkejut. Aku yg tgh mamai, di hentam ngan soklan yg bertalu-talu, blank terus. Ninja yg cam nk emo pasai aku x reply soklan dia kuar ngan prasaan kecewa (maafkan aku ninja, aku time tuh br bgn, tgh mamai, sumpah). Then ntah ape jadah phone aku mendendangkn lagu The Fire by KsE membingit kn tlinga aku. aku sent busy tone kat dia, padan muke. Pastuh si B lak buzz aku kat ym, tny ape activity mlm tuh. Aku time tuh dh agak dia nk ajak shisha dh. Gut feeling kot... So plan shisha dibuat on the spot. Aku msg si Nakiwa, tny busy x? Dia replied: "nk brasap? tunggu aku abes meeting". Haiz... dasar katak asap sekor2. (Ini bukan citer binatang yg aku nk citer, so bear with me till the end of the post)

***

Kat kedai uncle liverpool, lps order shisha, nk layan kn pale, aku ngan B usha2 awek, Nakiwa ngan Ninja dok tgk Planet Binatang yg mamak tuh bukak. Aku sampai skang xpaham asal uncle liverpool tuh ske benar tgk Planet Binatang.. Tgh syiok2 usha awek, si B suro aku tgk amoi kat dpn kitorg, pastuh tgk apek kat seblah amoi tuh. B jeles pasai apek tuh bermanje2 ngan amoi tuh. Aku dok tgk je lar. Pastuh dh sangap, kitorg sumer tgk Planet Binatang. Time tuh Planet binatang tgh dok tyg citer pasai K9 neyh. Tetiba si B open citer, :"aku nk bela hamster." Start dr situ bermula lar conversation tade makna yg membawa ke 1 perjanjian bodo si Nakiwa. Dari citer pasai hamster, masuk ke citer K9. Dlm citer K9, sekor2 dok tny pasai musang, serigala, camner nk bela, leh bela ke x, klau nk bela kene ader lesen ke, etc. tgh dok citer2, Nakiwa bersuara, "aku nk bela babi lar.." Sumer dok terkejut, ape gile mamat neyh? Aku lak cam wtf? layan sungguh shisha neyh sampai si Nakiwa stone abes lps br 1st tarik. Pastuh si Nakiwa asik dok citer dia nk bela babi, kitorg lak dok layan kan, citer camner nk samak la ape la... pastuh dia kate, time dia kawen nnt, dia nk label kn makanan bufet yg bakal dia buat ngan label babi. Jauh mamat neyh pikir... Dia kata nnt dia nk label kn lauk daging kurma, ngan ayam masak merah ngan babi kurma, ngan babi masak merah. Aku dh tataw ape nk dikate, so aku pown layan kan ngan men-suggestkn dia taruk pale babi olok2 kat meja mkn pengantin sebagai penyeri suasana meja sambil sebijik epel disumbat dlm mulut babi olok2 tuh, cam Chef ramsey kate nyer. Pastuh citer nyer citer, Nakiwa ckp nnt dia nk wat majlis kawen dia kat Alasaka, dimana dia refuse tuk g ke tpt majlis naik kreta benz, tp nk naik sleigh sambil di tarik 10 anjing alaska ke sana. Aku tny dia jauh tuh nk g alaska, dia kate xpe. Tambang naik plane sponsored. So aku pown cam looking forward to it lar.. Tp dia nk kekal kan plan setan nya utk melabel kn lauk pauk tuh nnt. Dia kate, nnt leh suro katering tuh masak 1 tray tuh jerk, save cost, leh bwk ramai agey sedara mare sahabat andai ke alaska nnt. Aku iye kan jerk. Sekor2 dh bantai gelak cam nk mampos jerk aku tgk. tp xleh lawan ader meja blah kanan kitorg, yg dak2 nyer terdiri drpd org2 yg bajet cool, gelak beramai2, wat tpt tuh cam opah dia nyer tpt, pastu x respect org lain nk bincang pasai hal kuarga ke, hal skolah ke, hal opis ke. haiz... Sambung balik kat meja katak2 stoner td, si Ninja ajak g tgk zoo mlake at night. Mlm tuh terpaksa di henti kn ngan flavour shisha yg dh abes, dan aku ngan rahim dh sakit perut. Diarhea kot... (tp leh bantai shisha agey? nok aram)

Dasar katak2 stoner



-L-

Friday, September 12, 2008

0 Comments: